Solo A

“Kalbėti kūnu pradėjau būdama šešerių ir nuo tada šis būdas man yra vienas įdomiausių.”

“Provokuojanti, klausianti, verčianti mąstyti, socialiai ir politiškai angažuota šokio medija man yra priemonė kurti dialogą su žiūrovu. Jau gana seniai tyrinėju jog šokis gali būti socialaus aktyvumo įrankis. Tikiu, kad meno kūrinys gali paskatinti socialinius pokyčius ir vistiek likti menu neapibrėžiančiu savęs tarp meninių institucijų sienų.”

Agnietė Lisičkinaitė yra šiuolaikinio šokio šokėja, choreografė ir pedagogė 2015 metais šiuolaikinio šokio atlikimo bakalauro bei choreografijos magistro studijas įgijusi Lietuvos muzikos ir teatro

akademijoje. Nuo 2016 metų ji yra šiuolaikinio šokio asociacijos narė, o nuo 2020 metų – šios organizacijos pirmininkė. Gerai žinoma, kaip šokio teatro AIROS ir Vilniaus miesto šokio teatro LOW AIR šokėja, nepriklausoma šiuolaikinio šokio meno kūrėja, 2019 metais kartu su kolege Greta Grinevičiūte įsteigusi organizaciją „Be kompanijos“.
Agnietė Lisičkinaitė taip pat yra pedagogė dėstanti Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, šiuolaikinio šokio specialybės studentams bei vedanti šiuolaikinio šokio asociacijos rengiamas reguliarias pamokas profesionalams.

„Agnietei labai tinka solo žanras – lig šiol dažniau matyta kaip „B&B“ narė, choreografė-šokėja atsikrato duetui būdingo lengvumo ir žaismės, ir visu svoriu krenta į kūną kaip klampią, daugiaprasmę, politizuotą vietą, kurią pažadina protesto idėja, laisvo visuomeninio judesio galimybė ir rizika.“ Dovilė Zavedskaitė

Banana Dream

„Kai tenka apibūdinti save, lengviau pasakyti kas nesi, kaip nesielgi, apie ką nesvajoji.“

Lietuviai mėgsta vargti – ypač smagu tai daryti bandant išsiaiškinti savo tapatybę. B&B, matydamos ilgalaikes bevaises pastangas, jungiasi prie asmens tapatybės tyrimų iš kito – mažiau nagrinėto – kampo. Pabandykim atsispirti nuo atvirkščio klausimo: o kas aš nesu? Esu ypatinga, vadinasi, nesu Instagramas ar Feisbukas? Nesu nei mažuma, nei dauguma? Didžiuojuosi savim ir nebandau niekam patikti? B klausia, o B atsako. Ką mes čia veikiam? Žiūrim į veidrodį, bet vaizdą mums užstoja aplinkinės nuomonės, vertybės, įsitikinimai. Ar aš save kuriu nuo nieko nepriklausydama? Viskas kažkam priklauso, net ir mūsų svajonės, siekiai, troškimai – jie gi yra tas pats veidrodis. Tuomet išeina, kad esam kažkas tik tada, kai priklausom kuriai nors influencerių palaikymo gaujai… Čia ne klausimas. Ar galiu būti savimi ir nieko nemėgdžioti? Kiekviena tapatybė kažką mėgdžioja. Ar galiu neturėti tapatybės? Taip. Tai kam jos taip ieškoti? Nes kai su kažkuo susitapatinam, pradedam kažkam patikti vien dėl savo pavidalo, bet ne esmės.

„Banana Dream“ – dviejų pasaulių susidūrimas. Viename dominuoja juoda, kitame – geltona. Iš pirmo žvilgsnio pasauliai pasižymi tokia pačia forma, identišku judėjimu. Tačiau žmonių kūryba pažengusi pernelyg toli, kad leistų egzistuoti visiškai vienodiems reiškiniams. Todėl mažyčiai skirtumai pasufleruoja visai ne tą reikšmę, kurios tikėjaisi iš sau įprasto pasaulio.

Kūrybinė komanda:

Idėja ir choreografija: Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė
Atlikimas: A. Lisičkinaitė, G. Grinevičiūtė aka B&B ir 2 kviestinės B – Emilija Karosaitė ir Ugnė Laurinavičiūtė
Scenografija: Renata Valčik
Muzika: Artūras Bumšteinas
Šviesų dailė: Julius Kuršis
Prodiuseris: Atviro kodo laboratorija
Premjera: 2018

Hands Up

„Kokį protesto kūdikį mes užauginsime – laisvės ar agresijos simbolį?“ Pasirinkimui turime vis mažiau laiko.“

HANDS UP (liet. aukštyn rankas) yra fizinė kūno pozicija, atsikartojanti daugelyje skirtingų kultūrinių, socialinių ir religinių kontekstų, savyje talpindama turinio daugiasluoksniškumą. Kontekstas, kurį pasirinkau aš – protesto kultūra. Lietuvoje protestas tapatinamas su stipriai romantizuotu Sąjūdžio laikmečiu, tačiau pastarųjų pasaulio įvykių kontekste, žvelgiant iš sociologinės perspektyvos, vertėtų kvestionuoti protesto kultūros kaip gėrio savaime tezę. NEkonstruktyvus protestas yra patogi forma anarchijai įsigalėti. Protesto kultūros inspiruotas choreografinis vyksmas kvestionuoja trapią distanciją tarp pasidavimo ir atsidavimo, susitaikymo ir pasipriešinimo. Keldamas klausimą: kokį mes užauginsime Protesto kūdikį – kaip laisvės ar kaip agresijos simbolį? Tai yra tyrimas ir kaip ir viena tiesa, vienas atsakymas čia neegzistuoja.

„Labas, Aš esu Agnietė ir kviečiu Tave kartu pakelti rankas į viršų.“

Kūrybinė komanda: Agnietė Lisičkinaitė, Bush Hartsorn, Morta Nakaitė, Odeta Ryškutė.
Premjera: 2021 m. ruduo

Z+

„Z kartai patirties trūkumas nėra kliūtis – šie žmonės moka gyventi ateitimi.“

Trečiojo tūkstantmečio realybė + komunikacijos galimybių įvairovė internete + aktyvus informacijos srautas. Užauga unikali karta Z:
— nemėgsta griežtų taisyklių ir apribojimų
— neįsivaizduoja gyvenimo be išmaniųjų technologijų
— domisi naujovėmis — gali įžvelgti virtualios realybės gerąsias puses — leidžia pajausti, kad realybė daug įdomesnė ir gyvesnė. >> suaugusi Z karta — išsilavinę novatoriški mąstytojai — pasirengusi tobulinti pasaulį
Kad tai įvyktų mums reikia priimti vienas kitą + kurti dialogą + megzti stiprius tarpusavio ryšius. Kur mes esame dabar? – Šokam.

Kūrybinė komanda:

Idėjos autorė ir choreografė: Agnietė Lisičkinaitė
Atlikėjos: Sigita Juraškaitė, Greta Grinevičiūtė, Airida Gudaitė Kompozitorius ir atlikėjas: GON (Žygimantas Gudelis)
Šviesų dailininkas: Julius Kuršis
Scenografė: Guoda Jaruševičiūtė
Kostiumų dailininkė: Rūta Kyguolytė
Prodiuseris: Šokio teatras AIROS
Premjera: 2018

B ir B dialogas

„Sako, draugą nelaimėje pažinsi. B ir B kviečia jas pažinti laimėje.“

Kai Agnietė ir Greta sugalvojo kurti naują šokio spektaklį, jos pasikvietė dvi merginas – B ir B. Kam? Kodėl? Tyrimams, sako choreografės. Bet ar B ir B nepradėjo užimti žymiai daugiau vietos šiame kūrinyje? Ar sąžininga naudotis tokiomis nekaltomis būtybėmis? Kas iš tiesų yra B ir B?

…Ir štai B&B ateina į teatrą…

Choreografės ir šokėjos A. Lisičkinaitė ir G. Grinevičiūtė pristato savo pirmąjį bendrą darbą. Po ilgų tyrimų ir žaidimų su B&B merginomis, kūrėjos žengia į sceną ne tik kalbėti apie tai, kas aktualu kiekvienai jaunai moteriai, kūrėjui, mokiniui, norinčiam tapti savarankišku menininku, bet ir galų gale sau ir kitiems atskleisti, kas šiandien tiek kasdieniame gyvenime, tiek ir teatre trukdo būti atviru.

Kūrybinė komanda:

Idėja, choreografija ir atlikimas: Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė
Dramaturgija: Sigita Ivaškaitė
Kostiumai: Laura Darbutaitė
Šviesų dailininkas: Povilas Laurinaitis
Prodiuseris: Menų agentūra “Artscape”
Premjera: 2016

2017 metais spektaklis nominuotas Lietuvos teatro apdovanojimui „Auksinis scenos kryžius“ kaip geriausias metų šokio spektaklis.

Popular problems

„Populiarumas negarantuoja sprendimų, tačiau užtikrina dialogą. Tęskime.“

„Spektaklis gimė iš dviejų jausmų – egoizmo ir solidarumo. Susidūriau su asmeniniais klausimais, į kuriuos negalėjau rasti atsakymų. Bet žvelgdama į kitas moteris supratau, kad šios problemos slypi ne tik manyje. Iš solidarumo su visomis moterimis nusprendžiau sukurti Popular Problems,“ – sako spektaklio iniciatorė Agnietė.

Šis sceninis kūrinys neturi istorijos. Jis sukomponuotas kaip fizinių veiksmų ekspozicija, suteikianti galymybę žiūrovui iš arti ir intymiai stebėti tai, kas diskurse apie moters laisvę bei jos pasirinkimus išlieka dėmesio centre. Tai – moters ir moters kūno objektizavimas. Jaunos kūrėjos, kaip ir pridera Y kartai, paviršutiniškai flirtuodamos su feministinėmis idėjomis, atsiduoda alinančiam sceniniam 40 minučių vyksmui, kad sukurtų savo tapatybės apmąstymo ritualą. O kas gali būti įdomiau už naujos kartos ritualų stebėjimą?“

Kūrybinė komanda:

Choreografija, atlikimas: Sigita Juraškaitė, Agnietė Lisičkinaitė
Meninės konsultacijos: Andrius Katinas
Dramaturgija: Monika Jašinskaitė
Šviesos: Povilas Laurinaitis
Kostiumai: Laura Darbutaitė
Prodiuseris – Menų spaustuvė, programa „Atvira erdvė“
Premjera: 2014

Vieno kūno istorija

„Šiuolaikinė 35 – tos gulbės istorija.“

30 metų Lietuvos Nacionaliniame Operos ir Baleto teatre šokanti balerina Goda niekada neturėjo galimybės būti soliste, tik 35-ta gulbe iš dešinės.

Kūrėjos Agnietė ir Greta sukūrė vieno kūno istoriją specialiai paskutinį sezoną šokančiai Godai – čia ji vienintelė solistė, pasakojanti savo ypatingo kūno istoriją.

Darbe susipina baleto, šiuolaikinio šokio ir video menai, čia patiriamas ne tik šokėjos kūnas, bet ir išgirstamas JOS balsas.

Kūrybinė komanda:

Idėjos autorės ir choreografės: Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė
Atlikėja: Goda Bernotaitė
Nacionalis operos ir baleto teatras – Kūrybinis Impulsas
Premjera: 2017